جی تی ای وی GTA V Grand Theft Auto V | وبلاگ | ساقی گیم

بازی GTA V:

 

مقدمه:

سلام  وقت بخیر من امروز میخواهم راجب یک بازیه ویدیویی ای که اکثریتمان با آن خاطره های زیاد و متفاوتی داریم توضیح دهم یک بازی ای که طی این دهه ی اخیر یکی از پر فروش ترین و پر طرفدار ترین بازی های بازار بوده است.  بازیه جی تی ای وی GTA V که مخفف Grand Theft Auto V است. بازیه GTA V یک بازیه اکشن و ماجراجوویی است، که توسط شرکت بزرگ بازی سازیه RockstarGames ساخته شده است. من میخواهم در این مقاله با شما راجب این بازی صحبت کنم.

 

تاریخ انتشار بازی GTA V:

بازی جی تی ای وی و  به انگلیسی GTA V که مخفف، Grand Theft Auto V است که یک بازیه بسیار جذاب و سر گرم کننده و اکشن و ماجراجویی و از نوع بازی های سند باکس است.اولین تریلر بازی جی تی ای وی در 2 نوامبر 2011 که به شمسی 11 آبان 1390 منتشر شد و در سال 2013 منتشر شد. این بازی که در اواخر سال 2013 میلادی منتشر شد برای کنسول های نسل 7و8 xbox 360، PlayStation 3 ، xbox one، PlayStation 4 منتشر شد.

پس از 2 سال در 14 آوریل 2015 این بازیه بسیار خفن برای کامپیوتر یا pc منتشر شد، که یک رونق متنوع در صنعت گیم کامپیوتری به وجود آورد.

این بازی پس از انتشار بازی در سال 2013 تا سال 2022 یکی از پرفروش ترین بازی ها در صنعت گیم بوده است.

داستان بازی GTA V:

 

داستان بازی جی تی ای وی از این قرار است که بازی در یک شهر مجازی (لس آن توس) که از از شهر لس آنجلس که در آمریکا واقع شده است ایده برداری شده است، این شهر شامل شهر، کوهستان، و نواحی محیطی می‌شود که تجربه‌ای زنده و گسترده را به بازیکنان ارائه می‌دهد.

این بازی از 3 شخصیت اصلی ساخته شده است. به اسم فرانکلین کلینتون Franklin Clinton ، مایکل دی سانتا Michael De Santa، ترور فیلیپس Philips، است. این شخصیت ها در مراحل و ماموریت هایی که در پیش دارند با هم دیگه آشنا میشوند و ماموریت های بسیاری را پیش میبرند.

این 3 شخصیت که باهم در هین انجام عملیات باهم کامل آشنا میشوند و 2 شخصیت دیگر که مایکل و ترور هستند دوستان بسیاز قدیمی هم هستند.

که بعد از یک ماموریت دزدی از بانک در دوران جوانی خود، بنا به دلایلی مدت ها از هم دیگر دور میشوند و فکر میکنند که دوستشان مرده است.

دریغ از این که نمیدانند که جفتشان زنده هستند.

اصلی ترین ماموریت 3کاراکتر اصلی ما در این بازی عبارت است از:

 

1.سرقت از بانک فدرال:

مایکل به همراه ترور و فرانکلین یک سرقت بسیار بزرگ در بانک مرکزی فدرال که بسیار شناخته شده است انجام میدهند.

2.سرقت از طلا فروشی بزرگ شهر:

در دزدی از طلا فروشی در اولیل بازی فرانکلین به همراه مایکل و با مدیریت لستر یک نقشه میکشن.

به بهونه خرید طلا برای همسر مایکل، مایکل به طلا فروشی رفته و نقشه اونجارو در آوورده و نقشه میکشن که به آنجا یک روز خلوت حمله کنند و طلا هارو بدوزدند.

3.سرقت اتومبیل های گران قیمت:

فرانکلین که یک راننده حرفه ای هست که در اکثر بخش هایی که به سرقت ماشین ها مربوط هست او راندندگی میکند و حدف اصلی او در مراحل بازی سرقت ماشین های گران قیمت است.

4.نبرد های هواپیمایی:

ترور برای این که بسیار خشن است است و همش به دنبال جنگ و تیرندازی است یکی از ماموریت های مهم اون نبرد هایی که داخل هوا پیما های نظامی و یا دیگر انجام میشود است.

5.ماموریت های جنایتکارانه در شمال لسان توس:

ترور یکی دیگر از کار هایی که در آن نقش مهمی دارد و عضوی از هدف اصلیش است ماموریت های خلاف و جنایت کارانه در اطراف شمال لسان توس است.

6.ماموریت های مختلف دولتی و خصوصی برای رو کردن دست فساد دولت:

یکی دیگر و یکی از اصلی ترین فعالیت ها و ماموریت های مهم مایکل رو کردن دست های فساد دولت آمریکا است که اکثر ماموریت هاش در باره این موضوع است .

 

شخصیت های اصلی بازیه GTA V:

 

 

شخصیت های اصلی بازیه جی تی ای وی عبارتند از فرانکلین کلینتون Franklin Clinton ، مایکل دی سانتا Michael De Santa، ترور فیلیپس Philips.

این 3 شخیت اصلی بازی هرکدامشان یک مهارت خیلی خاص و قوی دارند، که در طول بازی بسیار زیاد به مهارت های آن ها شاره شده است و از آن تواناییا و قدرت خاص خودشون بسیار استفاده میکنند در طی ماموریت ها.

 

شخصیت اول بازی فرانکلین کلینتون Franklin Clinton :

فرانکلین کلینتون که شخست اول بازی است و مراحل بازی پس از مرحله اول که در سال های قبل انجام میشود. بازی را شروع میکند که با رفیقش به اسم لامار دیویث Lamar davis است.  که به سمت یک خانه در سمت ساحل رفته و 2 ماشین میدوزدند و باهم مسابقه میدهند. و فرانکلین باید اول شود. در حین مسابقه دادن از یک جایه ممنوعه رد میشوند و پلیس به دنبالشان میوفتد و باید از دست پلیس فرار کنند. و به یک ماشین فروشی میروند تا ماشین های دزدی را بفروشن. از مهارت ها و قدرت های خفن فرانکلین رانندگی بسیار حرفه ای او است. برای همین است که در تمام بخش هایی که مربوط به مسابقه و دزدیدن ماشین ها میشود اون نقش اول را دارد و اجرا میکند.

 

شخصیت دوم بازی مایکل دی سانتا Michael De Santa:

 

مایکل دی سانتا که در اول بازیم همراه با ترور و دوتا از دوستان دیگرش و ترورو در حال سرقت از یک بانک در شهر برفی هستند.

که دو تا از دوستانش که یکی از آنه رفیق صمیمی ترور بود. مایکل دی سانتا یکی دیگر از شخصیت های اصلی بازی که یک سارق حرفه ای و تیرنداز هست. که همراه با خوانواده اش، که شامل همسر گرامیش آماندا Amanda، دخترش  تریسیTracey و پسرس جیمی Jimmy زندگی میکند. که علاقه شدیدی به بازی های ویدیویی دارد و کمی بی تفاووت نصبت به مسائل و اتفاقاتی که در خوانواده اش میوفتد هست، دختر مایکل تریسی که یک دنسر از نوع استریپر هست زندگی میکنند. از قدرت هایی که زیاد در بازی به آنها اشاره شده است، ثروت زیاد او و قدرت اصلی و مهارت اصلی او در تیرندازی است.

 

شخصیت سوم بازی ترور فیلیپس Trevor Phillips:

 

ترور فیلیپس که سوومین شخصیت اصلی بازی است که بسیار خشمگین و عصبانی است که در روستا در اطراف لسان جلس زندگی میکند. ترور فیلیپس فردی است که همیشه و مدام به دنبال شر و درگیری است و همیشه برای دوستانش مشکل ایجاد میکند و زود عصبانی میشود و ب هیچ کس رحم نمیکند و همه را میکشد. از قدرت اصلی ترور و مهارتش این است که میتواند بسیار خشم گین شود و مقابل تیر و هرچیز دیگری دووم بیاورد این یک قدرت و یا مهارت خفن از ترور است.

 

مراحل آشناییه شخصیت های اصلی بازیه GTA V:

 

مراحل آشناییه شخصیت های اصلیه گیم به این صورت است. که یک روز دوست لامار که نمایشگاه ماشین داره به فرانکلین یک ماموریت دزدی یک ماشین گرون قیمت از خونه مایکل رو میده و فرانکلین میره که بره از خونه مایکل یک ماشین گرون قیمت بدوزده. ماشین رو که ور میداره میزنه بیرون خونه مایل پس از نصف راه مایکل از پشت ماشین بیدار میشه و میبینه که فرانکلین داره ماشین مایکل رو میدوزده و مایکل یک اصلحه در سر فرانکلین قرار میدهد که از او اعتراف بگیرد که ببینه چه کسی اون رو مجبور به انجام این کار کرده و فرانکلین هم توضیح میده و مایکل میگه که برو مغازشو خراب کن.  با ماشین میره داخل مغازه دوست لامار و شیشه ههای اون جارو میشکنه و بعد از یک ماجرا که برای دختر مایکل پیش میاد فرانکلین میاد به مایکل خبر میده که اینتوری شده و با کمک فرانکلین و مایکل میرن تا دختر مایکل رو نجات بدن و بعد از این ماموریت باهم آشنا میشن. و بعد از چند مرحله که ماموریتی برای انجام دادن کاری ندارن شخصیت میره روی ترور و ترور بعد از چندین ماموریت میفهمه که رفیقش مایکل زندسس و به سمت لسان توس میره و میره وارد خونه مایکل میشه و مایکل رو میبینه و تعجب میکنن که جفتشون زندن و بعد باهم دوباره متحد میشن و به فرانکلین معرفی میکنه ترورو مایکل و از اول تیم خودشون رو تشکیل میدن برای ماموریت هایی که انجام نداده بودنند.

 

 

  1. مهدی

    سلام
    اطلاعات جالبی بود

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *